De 5 elementen

Slechte gewoontes zijn vaak het gevolg van emotionele onbalans. Geluk en balans ontstaat door allerlei factoren.

 

Daarom is de greenhabit methode gericht op 5 elementen, die allen even belangrijk zijn om die balans te vinden. Elke dag geven we aandacht aan deze elementen waardoor je na 12 weken vanzelfsprekend deze dingen gaat doen. Je lichaam vindt daardoor balans in gewicht, energie en rust.

Een duurzame leefstijl verandering is meer dan alleen gezond eten en bewegen.

Gezonde voeding

Je leert goede voedselkeuzes te maken.

Na 12 weken gezond eten, verlies je overtollig vet, voel je je beter, gezonder,  en heb je energie voor twee. Gezond eten wordt een tweede natuur en je hoeft er minder bij na te denken.
We gaan uit van de 80-20 regel, dat wil zeggen 80% gezond en 20% minder gezond.

Beweging

Greenhabit stimuleert je om iedere dag te bewegen. Bewegen heeft niet alleen positieve effecten op je gezondheid maar stimuleert daarnaast ook nog je brein. Bewegen is nodig om al je organen en lichaamsprocessen in beweging te houden.

Ontspannen

Leren ontspannen gaat niet vanzelf, dat moet je leren. Greenhabit leert je waarom ontspannen belangrijk is en hoe je dit in een druk leven toch kunt plannen.

Positief denken

Positief zijn zorgt ervoor dat je meer van het hormoon oxytocine (liefdeshormoon) aanmaakt en dat hormoon heeft een versterkend effect op je weerstand. greenhabit leert je die kleine geluksmomentjes te vinden, hiervoor hebben we het geluksboekje.

Sociale omgeving

Het is dan ook van belang voldoende mensen in je omgeving te hebben die er voor je zijn in plezierige en moeilijke tijden. Heb jij deze mensen in je omgeving?

Als je greenhabit doet dan is het belangrijk dat je gestimuleerd en gesteund wordt. Het is bewezen dat als je samen greenhabit doet, de effecten nog sneller voelbaar zijn.